Hoe kom je nou op zoiets

Geplaatst op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:40 , 709 keer bekeken

Geplaatst op zondag 14 maart 2010 @ 08:24 door Rien 
1999-2004 Clubs, de start en de eerste jaren

 

 

Hoe kom je nou op zoiets

Hoe bedenk je het nou om zoiets als Clubs neer te zetten. Er lag een opdracht: bedenk iets waar je veel mensen mee bereikt en blij mee maakt en wat kan bijdragen aan de beleving die wij als bedrijf proberen uit te stralen. Maar wat moet dat zijn dan. iets rond profielen? Nee. Iets rond interesses? Daar lag een duidelijk open terrein.

De al eerder genoemde Kees schreef mij het volgende n.a.v. het 10-jarig bestaan van Clubs en of hij daar zelf wilde reageren, schreef er mij het volgende over:  ik was natuurlijk projectleider, maar ik wil gewoon bescheiden blijven. Ik heb bovendien geen account meer...... Wat ik er in zou zetten betreft het feit dat we voorafgaand aan clubs hebben zitten stoeien met persoonlijke omgevingen (profielen), zoals 'persoonlijk raam': een miskleun vanjewelste maar wel, op een late middag met bier en chips, de opmaat naar de basis gedachtes achter clubs: - content is duur - de beste content zit tussen de oren van het publiek - eenvoudige tooling is key om die content er uit te krijgen en beschikbaar te maken voor anderen - gratis, gratis, gratis

Na lancering van clubs ontstonden er in no time > 60 caviaclubs, je verzint het niet.....
Ook veel sexclubs trouwens, er werd in diverse behoeften voorzien. Was voorrecht om met bevlogen software engineers te mogen werken, machtige tijd.

Het moest dus niet om profielen gaan, maar om mensen en hun interesses, onderwerpen dus. Daarin kon Clubs het verschil gaan maken. Content gemaakt door de mensen, de leden: de cluppers


Welkom bij Clubs!

Kijk gerust verder op deze club en doe mee.


Of maak zelf een Clubs account aan: